خدمات دانش آموزی
کلیه دانش آموزان ایرانی شاعل به تحصیل در مدارس ترکیه که قصد ادامه تحصیل در جمهوری اسلامی ایران را دارند قبل از بازگشت، ابتدا باید مدارک تحصیلی شامل گواهی اشتغال به تحصیل، کارنامه و مدرک دیپلم خود را به منظور ارائه به مقامات داخل کشور، به نحو زیر در سرکنسولگری تایید نمایند.
1 – ثبت درخواست تشکیل پرونده تحصیلی در سامانه میخک به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir و اخذ کدرهگیری
2- ثبت درخواست تایید مدرک (دانش آموزی) در سامانه میخک و بارگذاری مدرک تحصیلی که قصد تایید آن را توسط سرکنسولگری دارند.
3- مراجعه خود متقاضی یا بستگان وی به سرکنسولگری با در دست داشتن اصل گذرنامه ایرانی دانش آموز و اصل مدرک تحصیلی
4- پرداخت معادل مبلغ 24 یورو به لیر ترکیه به ازای هر مدرک، در محل سرگنسولگری از طریق دستگاه پوز با ارائه کارت بانکی ترک یا بین المللی
5- بررسی و تایید مدرک توسط مامور کنسولی در سامانه میخک (مراتب تاییدیه برای متقاضی ایمیل خواهد شد.)
6- مراجعه بستگان دانش آموز به صفحه اصلی سامانه میخک قسمت "بررسی صحت مدرک "، چاپ تاییدیه مدرک و ترجمه آن توسط دارالترجمههای رسمی داخل کشور سپس ارائه مدرک تحصیلی ترجمه شده به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، سعادت آباد، خیابان اوین خیابان بیست و چهار متری جهت ارزیابی مدارک دانش آموز
ملاحظات:
- ثبت کلیه درخواست ها باید با شماره ملی دانش آموز (صاحب مدرک) در سامانه میخک انجام شود.
- گواهی و کارنامههای صادره از مدارس بین المللی در ترکیه، بایستی ابتدا توسط استانداری (Valilik) استانبول مهر و متعاقب آن به سرکنسولگری ارائه گردد.
- درصورتی که دانش آموز ایرانی نزد مقامات ترکیه نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده و مدارک و گواهیهای تحصیلی وی با نام و نام خانوادگی ترک صادر شده و قصد تایید آنها را دارد، بایستی همزمان با ارائه گواهی و مدارک تحصیلی، اصل گواهی تغییر نام و نام خانوادگی خود را از سامانه دولت الکترونیک (E-DEVLET) ترکیه دریافت و پس از تایید و مهر توسط استانداری (Valilik) استانبول و ثبت در سامانه میخک، اصل آن را به سرکنسولگری ارائه نماید.