امور کنسولی

امور سجلی (کارت هوشمند ملی)

درخواست کارت هوشمند ملی

 

هموطنان بالای 15 سال و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و با در دست داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی به سرکنسولگری مراجعه نمایند.

روش اقدام و مدارک مورد نیاز:

1 - دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی (بخش خدمات بدون کدرهگیری) به آدرس  https://appointment.mfa.ir، چاپ و ارائه آن در روز مراجعه به سرکنسولگری

2- اصل شناسنامه عکس دار متقاضی (افرادی که شناسنامه آن‌ها مخدوش یا آبدیده باشد، بایستی ابتدا نسبت به تعویض شناسنامه اقدام نمایند.)

3- اصل گذرنامه و کارت اقامت (کیملیک) متقاضی

4- تکمیل پرسشنامه دریافت خدمات سجلی، چاپ و ارائه آن به سرکنسولگری (امضا در حضور مامور کنسولی)

5- پرداخت معادل مبلغ 25 یورو به لیر در محل سرکنسولگری از طریق دستگاه پوز با ارائه کارت بانکی ترک یا بین المللی

ملاحظات:

 - با توجه به ضرورت اخذ اثر انگشت در محل سرکنسولگری، دریافت این خدمت فقط به صورت حضوری انجام می‌شود.

 - از آن جا که عکس متقاضی در محل سرکنسولگری گرفته می‌شود، ضروری است بانوان گرامی‌با حجاب کامل و بدون آرایش، کاشت مژه و پیرسینگ در ناحیه صورت، و آقایان ترجیحا با لباس تیره و بدون کراوات مراجعه نمایند.

- پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.

- افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند، لازم است در زمان سفر به ایران کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارایه درخواست مجدد و یا دریافت کارت ملی این افراد از سفارت میسر نمی‌باشد. 

- اعتبار کلیه کارت های هوشمند ملی تا پایان سال 1405 تمدید شده است. لذا نیازی به تعویض کارت های هوشمند ملی به دلیل خاتمه اعتبار نیست.

کارت های ملی (غیرهوشمند) سفید و آبی رنگ قدیمی فاقد اعتبار می‌باشد.