درخواست کارت هوشمند ملی
هموطنان بالای 15 سال و دارای شناسنامه عکسدار معتبر جمهوری اسلامی ایران، میتوانند با تعیین وقت قبلی و با در دست داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی به سرکنسولگری مراجعه نمایند.
روش اقدام و مدارک مورد نیاز:
1 - دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی (بخش خدمات بدون کدرهگیری) به آدرس https://appointment.mfa.ir، چاپ و ارائه آن در روز مراجعه به سرکنسولگری
2- اصل شناسنامه عکس دار متقاضی (افرادی که شناسنامه آنها مخدوش یا آبدیده باشد، بایستی ابتدا نسبت به تعویض شناسنامه اقدام نمایند.)
3- اصل گذرنامه و کارت اقامت (کیملیک) متقاضی
4- تکمیل پرسشنامه دریافت خدمات سجلی، چاپ و ارائه آن به سرکنسولگری (امضا در حضور مامور کنسولی)
5- پرداخت معادل مبلغ 25 یورو به لیر در محل سرکنسولگری از طریق دستگاه پوز با ارائه کارت بانکی ترک یا بین المللی
ملاحظات:
- با توجه به ضرورت اخذ اثر انگشت در محل سرکنسولگری، دریافت این خدمت فقط به صورت حضوری انجام میشود.
- از آن جا که عکس متقاضی در محل سرکنسولگری گرفته میشود، ضروری است بانوان گرامیبا حجاب کامل و بدون آرایش، کاشت مژه و پیرسینگ در ناحیه صورت، و آقایان ترجیحا با لباس تیره و بدون کراوات مراجعه نمایند.
- پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.
- افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند، لازم است در زمان سفر به ایران کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارایه درخواست مجدد و یا دریافت کارت ملی این افراد از سفارت میسر نمیباشد.
- اعتبار کلیه کارت های هوشمند ملی تا پایان سال 1405 تمدید شده است. لذا نیازی به تعویض کارت های هوشمند ملی به دلیل خاتمه اعتبار نیست.
- کارت های ملی (غیرهوشمند) سفید و آبی رنگ قدیمی فاقد اعتبار میباشد.